נגיף הקורונה

המרוץ נגד הקורונה: האם יימצא בקרוב חיסון נגד הנגיף?

שתי חברות ביוטכנולוגיה הודיעו על שלבים מתקדמים שרשמו לקראת תחילת הניסוי הקליני בתרכיבים שפיתחו נגד הנגיף

מעבדת מחקר, נגיף הקורונה. אילוסטרציה

במרוץ להשלמת פיתוחו של תרכיב חיסון כנגד נגיף הקורונה החדש הודיעו אתמול (ג') שתי חברות ביוטכנולוגיה, האמריקאית מודרנה (Moderna) מבוסטון וחברת קלובר (Clover) שבסיסה בשנג'ו, סין הפועלת עם GSK הבריטית על שלבים מתקדמים שרשמו לקראת תחילת הניסוי הקליני בתרכיבים שפיתחו.

בהודעת החברה האמריקאית נמסר כי הושלמה יצירת המבנה הגנטי המפורט של הנגיף ובכך יש בסיס לתרכיב וכי יש כוונה להתחיל לבצע ניסוי בגירסה ראשונית של התרכיב, בבני אדם, עם 30 מתנדבים, כבר באפריל. הכוונה היא לבצע ארבעה ניסויים קליניים שבהם תיבחן יעילות החיסון, בטיחותו ושלילת תופעות לוואי מסוכנות שעלולות להתפתח אצל בני אדם שיחוסנו בו.

החברה מסרה כי בתהליך מזורז מועבר משלוח ראשון של התרכיב שהכינה לבדיקה ביחידת המחקר למחלות זיהומיות ואלרגיות של ה-NIH במדינת מרילנד.

שלב הפיתוח הושלם בתוך 42 יום מאז שהליך קביעת המבנה המפורט של הנגיף הסתיים.

תרכיב החיסון החדש, שנקרא כרגע mRNA-1273, הוא חיסון "RNA שליח" שנועד לנטרל את יכולת נגיף הקורונה לחדור לתאי הגוף על ידי מניעת היווצרותו של החלבון הנחוץ לנגיף להיצמדותו לתאי גוף האדם, ובכך נמנעת התרבותו בגוף, עד שהמערכת החיסונית הטבעית של האדם משמידה אותו כמו נגיפים אחרים מבלי שתתפתח מחלה.

קודם לכן הודיעו חברת התרופות GSK וחברת הביוטכנולוגיה "קלובר" הגלובלית על חיסון שלהן המבוסס על חלבון COVID-19 S-Trimer וטכנולוגיית אדג'ובנט של GSK כדי שהתרכיב יסייע להגביר אצל מי שיקבל אותו תגובה חיסונית נאותה.

נושאים קשורים:  חיסונים,  נגיף הקורונה,  ניסוי קליני,  חדשות,  ביוטכנולוגיה
תגובות
אנונימי/ת
27.02.2020, 11:40

רוצים שדה ניסויים נרחב וחופשי בלי FDA ושטויות, תנו את התרכיב לסינים, בלי בדיקות ובלי רגולציות ... תוך חודש יקבלו את זה שם מליארד אנשים .

אנונימי/ת
27.02.2020, 20:18

איזה טמטום...ברור שאתה לא רופא